Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2014

Αυτή η θάλασσα δεν ειναι όπως οι άλλες .....


...... είναι η δικιά μας θάλασσα.
ΧΑΪΝΗΔΕΣ ΘΑΛΑΣΣΑ ΠΙΚΡΟΘΑΛΑΣΣΑ

Στίχοι: Δημήτρης Αποστολάκης
Μουσική:Μιχάλης Σταυρακάκης


Εγώ στα φύλλα της καρδιάς

κρύβω βαθιά τον πόνο
στρέφω το βλέμμα μη με δουν
και σαν παιδί βουρκώνω

Θε μου πόσο παράξενοι 
είν’ οι δικοί μας τόποι
θλιμμένα τα τραγούδια μας
και γελαστοί οι ανθρώποι

Κλείσε τα μάτια κι άσε με
θάλασσα να σε λέω
τούτο το βράδυ που μπορεί
ναι `ναι το τελευταίο

Θάλασσα πικροθάλασσα
μια νύχτα θα γυρίσω
κι ένα κορμί και μια καρδιά
στο κύμα σου θ’ αφήσω


Θάλασσα πλατιά - Μάνος Χατζιδάκις

Στίχοι Γιώργος Ρούσσος



Θάλασσα πλατειά
σ' αγαπώ γιατί μου μοιάζεις
θάλασσα βαθιά
μια στιγμή δεν ησυχάζεις
λες κι έχεις καρδιά

την καρδιά μου τη μικρούλα τη φτωχειά
Όνειρα τρελά
που πετούν στο κύμα πάνω
φτάνουν στην καρδιά
και τα νιάτα μας ξυπνάνε
όνειρα τρελά
και οι πόθοι φτερουγίζουν σαν πουλιά
Έχω έναν καημό
που με τρώει γλυκά και με λιώνει
έχω ένα καημό
θα 'ρθω να στον πω
αδερφή μου εσύ θάλασσα που σ' αγαπώ
Κύματα πουλιά
στα ταξίδια σας που πάτε
τα αλαργινά
την κρυφή μου λύπη πάρτε
κι απο 'κει μακριά
να μου φέρετε κι εμένα τη χαρά



ΘΑΛΑΣΣΑ ΜΑΝΑ -MILVA

Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος
Πρώτη εκτέλεση: Μίλβα


                   Παράμ παράμ παράμ γυρνάω χορεύω
στην άμμο του χειμώνα με τα φύκια
τη θάλασσα που αρρώστησε γιατρεύω
και κάνω με τα αστέρια σκουλαρίκια

Παράμ παράμ παράμ παραμονεύει
στο πέλαγο του χρόνου το καράβι
μια άγκυρα η ζωή μου ζητανεύει
το βάθος του έρωτα της να συλλάβει

Θάλασσα μάνα αρμύρα μου εσύ
γαλάζια μοίρα
για παραμάνα στον ώμο χρυσή τον ήλιο πήρα
θάλασσα μνήμη μαύρο μου ασήμι
πάρ' την καρδιά μου και κάν' την μισή
του ανέμου αγρίμι

Θάλασσα μάνα αρμύρα μου εσύ
γαλάζια μοίρα
για παραμάνα στον ώμο χρυσή τον ήλιο πήρα
θάλασσα μνήμη μαύρο μου ασήμι
πάρ' την καρδιά μου και κάν' την μισή
του ανέμου αγρίμι

Παράμ παράμ παράμ παραμυθένιο
ναυάγιο μες στα σύννεφα η σελήνη
κορμί του Ποσειδώνα σιδερένιο
ποιο πέτρινο μουσείο να σε κλείνει

Θάλασσα μάνα αρμύρα μου εσύ
γαλάζια μοίρα
για παραμάνα στον ώμο χρυσή τον ήλιο πήρα
θάλασσα μνήμη μαύρο μου ασήμι
πάρ' την καρδιά μου και κάν' την μισή
του ανέμου αγρίμι


Όλος ο κόσμος θάλασσα - Φασουλας Καλλέργης

 Στίχοι: Φασούλας Γιώργος. Καλλέργης Κώστας
Μουσική: Φασούλας Γιώργος. Καλλέργης Κώστας
Ερμηνευτές: Φασούλας Γιώργος. Καλλέργης Κώστα

ΟΛΟΣ Ο ΚΟ, ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΘΑΛΑΣΣΑ
ΑΜΑΝ ΑΜΑΝ, ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΘΑΛΑΣΣΑ
ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΘΑΛΑΣΣΑ ΚΑΙ ΣΥ ΣΑΙ Τ’ ΑΚΡΟΓΙΑΛΛΙ
ΟΦΟΥ ΠΟΥΛΑΚΙ ΜΟΥ ΚΙ ΕΣΥ ΣΕ Τ’ ΑΚΡΟΓΙΑΛΛΙ
ΑΝΑΘΕ ΜΑ, ΑΝΑΘΕΜΑ ΣΑΣ ΚΥΜΑΤΑ
ΑΜΑΝ ΑΜΑΝ, ΑΝΑΘΕΜΑ ΣΑΣ ΚΥΜΑΤΑ
ΑΝΑΘΕΜΑ ΣΑΣ ΚΥΜΑΤΑ ΕΝΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΕ ΒΓΑΛΕΙ
ΟΦΟΥ ΠΟΥΛΑΚΙ ΜΟΥ ΕΝΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΕ ΒΓΑΛΕΙ

Ο ΕΡΩΤΑΣ, Ο ΕΡΩΤΑΣ ΤΣΙ ΘΑΛΑΣΣΑ
ΑΜΑΝ ΑΜΑΝ, Ο ΕΡΩΤΑΣ ΤΣΙ ΘΑΛΑΣΣΑ
Ο ΕΡΩΤΑΣ ΤΣΙ ΘΑΛΑΣΣΑ ΚΑΙ ΠΩΣ ΝΑ ΤΣΙ ΣΙΜΩΣΩ
ΟΦΟΥ ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΚΑΙ ΠΩΣ ΝΑ ΤΣΙ ΣΙΜΩΣΩ
ΠΟΥ ΕΦΟΥΝΤΩΣΕ, ΠΟΥ ΕΦΟΥΝΤΩΣΕ ΚΑΙ ΠΟΙΟ ΠΟΛΥ
ΑΜΑΝ ΑΜΑΝ, ΠΟΥ ΕΦΟΥΝΤΩΣΕ ΚΑΙ ΠΙΟ ΠΟΛΥ
ΠΟΥ ΕΦΟΥΝΤΩΣΕ ΚΑΙ ΠΙΟ ΠΟΛΥ, ΠΝΙΓΕΙ ΜΕ ΚΑΘΕ ΤΟΣΟ
ΟΦΟΥ ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΠΝΙΓΕΙ ΜΕ ΚΑΘΕ ΤΟΣΟ.

ΟΟΟΟΟΝΤΕ ΠΟΝΕΙΣ, ΟΝΤΕ ΠΟΝΕΙΣ ΝΑ ΜΟΥ ΤΟ ΛΕΣ
ΑΜΑΝ ΑΜΑΝ, ΟΝΤΕ ΠΟΝΕΙΣ ΝΑ ΜΟΥ ΤΟ ΛΕΣ
ΟΝΤΕ ΠΟΝΕΙΣ ΝΑ ΜΟΥ ΤΟ ΛΕΣ ΝΑ ΚΛΑΙΩ ΓΩ ΓΙΑ ΣΕΝΑ
ΝΑ ΚΛΑΙΩ ΓΩ ΓΙΑ ΣΕ ΝΑ ΝΑ ΚΛΑΙΩ ΓΩ ΓΙΑ ΣΕΝΑ
ΟΟΟΟ ΓΙΑ ΔΕ ΜΠΟΡΩ, ΓΙΑ ΔΕ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΑ ΘΩΡΩ
ΑΜΑΝ ΑΜΑΝ, ΓΙΑ ΔΕ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΑ ΘΩΡΩ
ΓΙΑ ΔΕ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΑ ΘΩΡΩ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΟΥ ΚΛΑΜΜΕΝΑ
ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΟΥ ΚΛΑΜΜΕΝΑ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΟΥ ΚΛΑΜΜΕΝΑ
ΟΝΤΕ ΠΟΝΕΙΣ ΝΑ ΜΟΥ ΤΟ ΛΕΣ ΝΑ ΚΛΑΙΩ ΓΩ ΓΙΑ ΣΕΝΑ
ΝΑ ΚΛΑΙΩ ΓΩ ΓΙΑ ΣΕΝΑ

Ax Θάλασσά μου σκοτεινή - Νίκος Πορτοκάλογλου
Στίχοι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Μουσική: Νίκος Πορτοκάλογλου


Αχ θάλασσά μου σκοτεινή, θάλασσα αγριεμένη
πού θα με βγάλεις το πρωί
σε ποια στεριά μου ξένη
πού θα με βγάλεις το πρωί
σε πιά στεριά μου ξένη
αχ θάλασσά μου σκοτεινή,θάλασσα αγριεμένη

Τα είχα όλα μια φορά μα ήθελα παραπάνω
τι να τα κάνω τώρα πια
απόψε που σε χάνω

Μέσα στα μαύρα σου νερά
κομμάτια η ζωή μου
αχ θαλασσά μου εσύ βαθιά
που κρύβεις το νησί μου
αχ θαλασσά μου εσύ βαθιά
που κρύβεις το νησί μου
μέσα στα μαύρα σου νερά
κομμάτια η ζωή μου

Τα είχα όλα μια φορά μα ήθελα παραπάνω
τι να τα κάνω τώρα πια
απόψε που σε χάνω


Πες μου θάλασσα-Άλκηστις Πρωτοψάλτη

Στίχοι: Ελένη Ζιώγα
 Μουσική: Αντώνης Μιτζέλος
Πρώτη εκτέλεση: Άλκηστίς Πρωτοψάλτη

Πες μου θάλασσα
τόσα μυστικά σου
τον απ 'κόσμο κρύβεις
και μες τη σιωπή στα βαθιά
χρόνια τα κλείνεις

Ποια ναυάγια
λάθη αλλοτινά σου
λάφυρα της μνήμης
με μαργαριτάρια ακριβά
χρόνια τα ντύνεις

Θάλασσά μου σαν και σένα κάποτε
φουρτούνες σήκωνα και γω
Αγριεμένα αγάπες Στα νερά μου τ '
αδικούσα δίχως να σκεφτώ
κι έστειλα πολλές φορές καράβια
στης καρδιάς μου το βυθό
ίδια εγώ με σένα.

Θάλασσα μου σαν και σένα τώρα
με ναυάγια ζω και γω παλιά,
για όσες χάθηκαν ζωές στην μπόρα
το μετάνιωσα μα είναι αργά
χω κάνει πια τα και «λάθη δώρα
δυο κοράλλια αληθινά
στην καρδιά κλεισμένα
ίδια εγώ με σένα.

Πες μου θάλασσα,
πόσα μυστικά σου,
λάφυρα της μνήμης
με μαργαριτάρια ακριβά
χρόνια τα ντύνεις.

Ci vorrebbe il mare - Marco Masini & Montserrat Caballé

Marco Masini - Ci vorrebbe il mare
Dall'album "Marco Masini" - Anno: 1990

Ci vorrebbe il mare che accarezza i piedi
mentre si cammina verso un punto che non vedi,
Ci vorrebbe il mare su questo cemento
ci vorrebbe il sole col suo oro e col suo argento
e per questo amore figlio di un'estate
ci vorrebbe il sale per guarire le ferite
dei sorrisi bianchi fra le labbra rosa
a contare stelle mentre il cielo si riposa.
Ci vorrebbe il mare per andarci a fondo
ora che mi lasci come un pacco per il mondo,
ci vorrebbe il mare con le sue tempeste
che battesse ancora forte sulle tue finestre,
ci vorrebbe il mare sulla nostra vita
che lasciasse fuori come un fiore le tue dita
cosicché il tuo amore potrei cogliere e salvare
ma per farlo ancora giuro ci vorrebbe il mare...
Ci vorrebbe un mare dove naufragare
come quelle strane storie
di delfini che vanno a riva
per morir vicini e non si sa perché
come vorrei fare ancora amore mio con te.
Ci vorrebbe il mare per andarci a fondo
ora che mi lasci come un pacco per il mondo,
ci vorrebbe il mare con le sue tempeste
che battesse ancora e forte sulle tue finestre.
Ci vorrebbe il mare dove non c'é amore,
il mare in questo mondo da rifare...
Ci vorrebbe il mare...

Claude Debussy: La Mer; Philharmonia Orchestra, Herbert von Karajan

Ο Συνθέτης Κλωντ Ντεμπυσσύ γεννήθηκε στο Σαιν Ζερμαίν της Γαλλίας, στις 22 Αυγούστου του 1862. Ο μικρός Κλωντ κοιμόταν τόσο πολύ, γιατί του άρεσε να βλέπει όνειρα. Είχε μια πολύ εύκολη πρόσβαση στον κόσμο των ονείρων και όταν αργότερα εκδήλωσε το συνθετικό του ταλέντο, τα όνειρα υπήρξαν η κύρια πηγή έμπνευσής του.Από παιδί ακόμη άρχισε να συνθέτει, ενώ οι συνθέσεις του, αν και δεν ήταν σύγχρονες (όπως εμφανίστηκαν μερικά χρόνια αργότερα, σπάζοντας τη μελωδία και το ρυθμό), ακούγονταν παράξενες. Ο Ντεμπυσσύ χρησιμοποιούσε κάποια ακόρντα, τα οποία χαρακτηρίζονταν «παράφωνα» από τους Δυτικούς συνθέτες. Μερικές χαρακτηριστικές παρεμβάσεις του Ντεμπυσσύ στους παραδοσιακούς τύπους συγχορδιών ήταν οι αλλοιώσεις και οι προσθήκες που «θολώνουν» το άκουσμα. Καινοτομία ήταν επίσης η χρήση συγχορδιών που προέκυπταν από κλίμακες όπως οι πεντατονικές και οι κλίμακες με ολόκληρους τόνους που αναφέρθηκαν παραπάνω ή οι συνηχήσεις τέταρτης, οι συγχορδίες δηλαδή που δεν χτίζονται με τον παραδοσιακό τρόπο υπέρθεσης διαστημάτων τρίτης. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το άκουσμα να μην είναι αυτό μιας μείζονας, ελάσσονας, ελαττωμένης ή αυξημένης συγχορδίας, αλλά μία ουδέτερη τονικά συνήχηση, που απαρτίζεται από ένα σύμπλεγμα φθόγγων («κλάστερ»). Χαρακτηριστικό γνώρισμα του Ντεμπυσσύ είναι ότι δεν χρησιμοποιεί τις μείζονες και ελάσσονες κλίμακες του τονικού συστήματος, αλλά προτιμά:
  • Τροπικές κλίμακες, που συνδέονται με τις επιρροές του από τη μουσική της Αναγέννησης (εκκλησιαστικοί τρόποι) ή αποτελούν δική του επινόηση
  • Χρωματικές κλίμακες (κλίμακες που αποτελούνται μόνο από ημιτόνια)
  • Ανημιτονικά πεντάφθογγα («πεντατονικές»), που συνδέονται συχνά με την επίδραση της παραδοσιακής μουσικής της Άπω Ανατολής στο έργο του
  • Την κλίμακα με ολόκληρους τόνους, η οποία είναι και το «σημείο κατατεθέν» του, μιας και είναι ο πρώτος που την χρησιμοποίησε συστηματικά.
Το αποτέλεσμα της χρήσης των παραπάνω κλιμάκων είναι ότι, είτε περιορίζεται αισθητά το άκουσμα των ημιτονίων του συγκερασμένου δυτικού μουσικού συστήματος, αποδυναμώνοντας τις σχέσεις προσαγωγέα-τονικής, είτε ακούγονται μόνο ημιτόνια (στην περίπτωση της χρωματικής κλίμακας). Και στις δύο περιπτώσεις το αποτέλεσμα είναι μια τονική ασάφεια ή και μια πλήρης εξουδετέρωση της τονικότητας.
Ήταν ίσως ο πρώτος από τους συνθέτες που αναζήτησε τόσο έντονα πηγές έμπνευσης έξω από την ίδια τη μουσική. Επηρεάστηκε από τους ποιητές του συμβολισμού, όπως το Μαλλαρμέ και το Ριμπώ. Επίσης, ήταν πολύ έντονη η συμπάθειά του προς όλους σχεδόν τους ιμπρεσιονιστές ζωγράφους. Από όλα τα παραπάνω, και αφού ακούσει κάποιος τη μουσική του Ντεμπυσσύ, μπορεί να κατανοήσει τι τον κάνει τόσο διαφορετικό από τους άλλους συνθέτες. Θέλησε να δημιουργήσει μια νέα φιλοσοφία στη μουσική, δημιουργώντας «εντυπώσεις», διαθέσεις, παρά να υιοθετήσει κλασικές φόρμες και μεθόδους.
Η πρώτη συμφωνική προσπάθεια του Ντεμπυσσύ ήρθε το 1905 με το έργο «Η Θάλασσα». Είναι ένα έργο γεμάτο χρώματα, που αναπαριστά τις διαφορετικές διαθέσεις της θάλασσας.
Οι μουσικές καινοτομίες που εισήγαγε ο Ντεμπυσσύ δεν είναι μόνο οι νέοι τρόποι και ρυθμοί και μια νέα ενορχηστρωτική αντίληψη. Το βασικότερο είναι πως ο ίδιος πίστεψε και κατάφερε να συνθέσει, εμπνεόμενος από εικόνες και διαθέσεις. Είναι ένας τρόπος σκέψης και αντίληψης αρκετά διαισθητικός.
Ο ίδιος, με όσα κατάφερε, μας έδειξε ένα τεράστιο ανεξερεύνητο πεδίο γνώσης και ομορφιάς, που βρίσκεται γύρω μας, ένα πεδίο που περιμένει να το ανακαλύψουμε. Δημιούργησε με τη μουσική του μια πύλη στον κόσμο του ονείρου και της φαντασίας, ανοιχτή σε όλους όσους θέλουν να ταξιδέψουν στον κόσμο αυτό Από την wikipedia

 Ο Γέρος και η Θάλασσα (The Old Man and the Sea) του Έρνεστ Χέμινγουεϊ.
 Ο Έρνεστ Χέμινγουεϊ σημειωτέον βραβεύτηκε το 1953 με το Βραβείο Πούλιτζερ και το 1954 με το Βραβείο Νόμπελ. Το μυθιστόρημα μιλάει για ένα γέρο ψαρά που μόνος και αβοήθητος παλεύει απελπισμένα στον ωκεανό, στα ανοιχτά της Κούβας, με έναν τεράστιο ξιφία.


Δεν υπάρχουν σχόλια :